Rabu, 27 April 2011

# Tentang Diet #

Bismillahirrahmanirrahim...

saya secara officialnya menjalani diet secara sihat pada 14 april 2011.. banyak yg dilakukan dan banyak juga dikorbankan.. banyak menguji minda dan banyak juga membunuh perasaan. tapi tak adalah sampai menangis tak dapat makan.. hahaha

dan paling penting diet ni tak mengganggu anak yg sedang menyusu.. nengok si muhammad selamba aja, makin chubby aja.. alhamdulillah dia pun dah mula makan.. kire nyusu ni bukan lagi satu satunya makanan yg masuk ke dalam pewwwoott (ejaan org mengada n benci) perut dia.

setakat ni alhamdulillah.. Allah mudahkan segalanya untuk saya.. keluarga yang sangat supportive dan kawan yg kasi semangat (aku ada kawan ke?) paling penting apa yg aku buat ni semua kerana Allah.. dan sebagai hamba, aku harus menjaga diri kurnian Allah ini dengan sebaik baiknya.. nikmat yg Allah beri ini wajib untuk aku kembalikan ke asalnya.. Semangat semangat semanagat...

penurunan berat tu dah ada.. lepas ni saya pun boleh buat 'diari si budak gemuk' untuk tatapan diri sendiri dan anak cucu besok utk pedoman diri supaya tak lupa daratan lagi.. menjadi gemuk adalah suatu beban yang akhirnya saya rasakan seperti beban itu sentiasa melekat dan sebati sampai saya lupa betapa hodoh dan bodoh nya beban gemuk itu!!

fakta yg salah!
- gemuk tu buat awak nampak muda la (org yg ckp ni mgkin matanya dah juling!)
- gemuk ni buat awak akan direspect sbb nampak lebih matang (kematangan saya hilang kerana buat keputusan yg salah dengan menggemukkan diri dahulu!)
- alaa gemuk sikit aja bukan nya besar mcm biggest looser tu.. (nak kena gemuk mcm tu ke baru nak mula diet..)
- wedah habiskanla semua saki baki lauk ni.. senang nak kemas meja..( now i am the first eater kat umah tau!)

dan banyak banyak lagi kesalahan fakta yg saya imani untuk terus kekal gemuk satu masa dahulu..

sekarang semoga Allah membantu saya meneruskan apa yg dah saya mulakan.. 4 kg dah pergi dan ada 10kg menanti..
hai lah lemak cair la engkau! nyah dari tubuh ku ini..
hai lah nafsu makan.. tidurkan la diri mu toksah bangun bangun dah...

tekad harus kuat.. semangat pun kena kuat.. tahan nafsu makan lagi nak kena kuat...

GEMOOOK ITU HODOH DAN BODOH!!

semoga Allah sangat membantu saya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan