Ahad, 27 Mac 2011

'Kau dan Aku,Siapa lebih dahulu Merindu..'

Bismillah..

Entri ini ditulis ketika teman dan suami sebulat suara untuk berpisah seketika demi memenuhi tuntutan tanggungjawab sebagai manusia..Pak mertua teman sudah terlalu uzur untuk tinggal sendiri.. Dan suami mengambil keputusan menjaga org tuanya Fulltime..diulangi 'Sepenuh Masa'..dan teman amat bersetuju dengan keputusannya..semoga tanggungjawab itu membawa dia ke syurga..

Dalam bersetuju itu..teman terpaksa juga mendoublekan kerja dan tanggungjwb kerana,anak2 ada bersama teman.. Kerja di kedai,kerja dirumah (mmg xada maid) sambil membawa anak ke hulu dan ke hilir.penat? Tak usah ckpla..hehe. Dari pagi sampai 10 mlm baru smpai rumah.

Rindu tak usah cerita la..anak2 bertambah2 rindunya.. Si bongsu, setiap kali cakap kat phone dgn baba dia comfirm melalak mcm kena pukul..sedih!!mungkin dia terasa yang baba dia tak ada.baba pula sangat memanjakan muhammad ni.. Yg abang Ahmad lagila pening,dgn mulutnya yang terlebih bertih jagung dengan selambanya dia boleh cakap kat atok dia yg sdg sakiT tu 'Atok cepatla sihat..saya nak baba saya balik,toloNgla..'Siap merayu Bagai,buek malu yo!

Dari mula sejak akad dilafaz, teman sudah mengingatkn diri teman agar menerima encik suami seadanya..segala keKurangan teman harus topup kan dan kekurangan teman yg selalu lupa ni .. Semoga Allah memberi yg terbaik dan panjangkanla jodoh ini..ameen.

Sepatah kata dr teman semua encik suami..kalau berjauhan dengan isteri 'Rindu siapakah yg dulu mengetuk hati..' Sayangi rumahtangga dan jauhkn diri dr parasit yg berlambak kat luar sana tu..

Semoga Allah memlihara kita semua

Tiada ulasan:

Catat Ulasan